Wednesday, February 25, 2009

LETEH

Haghi-haghi aku leteh. Leteh mata, leteh badan, leteh otak, macam-macam leteh. Salah satu benda yang aku leteh ni aku punya budak-budak e-group ni. Kami ni kegha gang2 budak2 Sains Kedah pioneer la, Form 1 taun 1973. Adala kami buat e-group. Tapi yang lemaih tu yang gang dok tuleh tu topik depa heavy sgt. Sembang bab pulon2, tau la depa dah jadi doktor ka apa ka, tapi bagi aku la, bila umog dah tua2 mcm ni kita nak la dengag bab2 yang ghingan sikit. Tak kegha la hang kheja doktor ka, angka2 yang sawan ka apa ka, tu semua oghang dah tak heghan. Tu xpa lagi, ni ada pulak gang2 pompuan ni yang dok sembang sebut nama laki depa, mana la aku kenai laki depa sapa??? Bukan budak sekolah kami pun...Ada pulak soghang cikgu ni,macam mana dia pulak dok sebok join kami, dia bukan student pun, tu xpa lagi, tapi dia dok sebok rekomen ada soghang cikgu lain mat salleh sughoh kami contact. Aparra.....cikgu oghang puteh tu pun aku ghasa xpun kenai kami dah...yang dia dok promote buat apa?? Cikgu ni bila dia sembang, semua bab2 kesedaran, bab silaturrahim...tapi bila ghaya oghnag nak pi ghumah dia, dia hilang, laghi daghi ghumah...apa punya kamjek ka??? Tu la topic leteh aku takat ni.

1 comment:

  1. En. Jit,

    Kami pon leteh la nak perabih baca satu-satu entri hampa ... leteh nak kena pedo mata, mulut nak batang ejaannya ... tapi syok jugak ... cuma ejaan la ... tak brapa nak mesra pembaca muda ... mungkin bulih ejas cara eja ...

    Hehehe .. nak tanya .. kamjek tu hapa?

    ReplyDelete